Home Branding – lepsza sprzedaż | White Wood Nieruchomości

Najważniejsze pierwsze 11 sekund

Skontaktuj się z nami

03. Przygotowanie nieruchomości do sprzedaży

Ze sprzedażą lub wynajmem mieszkania czy domu jest jak z poznawaniem drugiej osoby – już na samym początku instynktownie kreujemy pierwsze wrażenie, emocje, ocenę. To w trakcie pierwszych 11 sekund podejmujemy decyzję na TAK lub na NIE. Wpłynąć na tę decyzję można stosując właściwy Home Branding.

To Ty, jako właściciel nieruchomości odgrywasz kluczową rolę w całym procesie sprzedaży. Może się jednak okazać, że po prostu nie posiadasz niezbędnej wiedzy fachowej czy środków, niezbędnych do tego, by uzyskać jak najlepszą cenę na rynku. Wtedy z pomocą przychodzi wykwalifikowany Doradca White Wood Nieruchomości, który doradzi, co zrobić w ramach opracowanej wcześniej strategii sprzedaży.

W niektórych wypadkach konieczne może okazać się przeprowadzenie remontu nieruchomości. Oferowane przez nasze partnerskie firmy usługi remontowe to kompleksowa obsługa, począwszy od sprzątania, malowania, modernizacji instalacji elektrycznych i hydraulicznych po naprawy wentylacji, klimatyzacji czy ślusarstwo. Specjalizujemy się w kompletnych remontach domów.

To jednak tylko wyjątkowe wypadki. Zazwyczaj przygotowanie nieruchomości do sprzedaży wymaga jedynie przeprowadzenia odpowiedniego jej wizażu – to tzw. Home Staging. Barbara Schwarz, światowa pionierka home stagingu, wykazuje w badaniach, że pozwala on skrócić czas sprzedaży nieruchomości o nawet 40 procent, a oferowana cena zakupu rośnie przeciętnie o 10 procent.

Potraktuj swoją nieruchomość jak produkt ze sklepowej półki w renomowanym butiku. To, co będzie Ci potrzebne w pierwszej kolejności to opakowanie. Jakie ono powinno być?

Krok 1.

Home Staging

Światowa pionierka home stagingu – Barbara Schwarz, wykazuje w badaniach, że po zastosowaniu home stagingu czas sprzedaży nieruchomości skraca się nawet o 40%, a oferowana cena zakupu rośnie przeciętnie o 10%. Potraktuj swoją nieruchomość jak produkt ze sklepowej półki w renomowanym butiku. To, co będzie Ci potrzebne w pierwszej kolejności to opakowanie. Jakie ono powinno być?

Krok 2.

Sesja zdjęciowa

Przy każdej transakcji liczy się pierwsze wrażenie. Profesjonalna sesja zdjęciowa to niezwykle ważna kwestia, a jakość zdjęć ma niebagatelny wpływ na powodzenie całej oferty. Etap przeglądania zdjęć to moment, w którym następuje pierwszy kontakt potencjalnego klienta z Twoim produktem.

Zachwyć przestrzenią, zagraj efektem harmonii

  • Zrób przegląd stanu technicznego Twojej nieruchomości
  • Klienci zwracają wagę nawet na stan kranów czy żarówek
  • Napraw zacinające się drzwi, okna lub szafy
  • Przemyśl przemalowanie mieszkania na neutralny kolor, przecież każdy ma inny gust

Twoją nieruchomość sprzedają wyjątkowe detale

  • Posprzątaj w szafach i w szafkach – potencjalni klienci prawdopodobnie będą tam zaglądać
  • Ład i porządek wpływa na ogólne wrażenie
  • Pamiętaj, że niezwykle ważna jest depersonalizacja
  • Jeśli to możliwe postaraj się spakować wszystkie rzeczy osobiste oraz fotografie rodzinne przedmioty personalizujące rozpraszają podczas oglądania nieruchomości

Zadbaj o to, aby mieszkanie było starannie sprzątnięte, a rzeczy osobiste schowane. Jeśli w pomieszczeniach jest efektowne oświetlenie, koniecznie należy je włączyć. Żaluzje i zasłony powinny wpuszczać maksymalnie dużo światła. Pamiętaj także o dodatkach, które nadadzą przestrzeni odpowiedniego smaku, stylu i ciepła, których poszukuje potencjalny klient. Bukiet świeżych kwiatów lub miska owoców potrafią diametralnie odmienić charakter wnętrza.

Kuchnia - ważna jest estetyka

Stół oraz blat powinny być puste i idealnie czyste. Półmisek ze świeżymi owocami jest jak najbardziej mile widziany – doda koloru. Wyeksponuj ładny ekspres do kawy, czajnik lub inny sprzęt. Sterty naczyń i bałagan – zdecydowanie musisz się ich pozbyć.

Pokój dziecka – raj dla najmłodszego klienta

Jeśli Twoją rodzinę tworzą również młode pociechy, zadbaj, aby pokój dzieci wyglądał bajkowo. Poukładaj zabawki kolorystycznie, a zbędne przedmioty pochowaj. Niech mały klient zakocha się w tym pomieszczeniu od pierwszego spojrzenia.

Sypialnia – zbuduj odpowiedni klimat

Łóżko przykryj, najlepiej jednokolorową narzutą. Ułóż kilka pasujących do siebie poduszek. Szafki nocne powinny być puste, postaw na nich świece lub bukiet kwiatów ewentualnie książkę. Wszystkie ubrania oraz ozdoby kategorycznie schowaj. Pamiętaj także o świeżej pościeli.

Krok 3.

Efektywne spotkanie z Klientem

Czas spotkania – ważne jest, by dostosować się do możliwości klientów, nie odwrotnie. Nie umawiaj się na prezentację, gdy jesteś w tak zwanym biegu lub gdy masz akurat gości. Wszystko to potencjalnie może rozproszyć Twoich klientów.

Niech w prezentowanych pomieszczeniach będzie jak najwięcej słońca i światła. Jeśli witasz klientów w dzień – odsłoń zasłony, niech poszukujący dostrzegą walory Twojego mieszkania.

Gdy prezentacja nieruchomości odbywa się wieczorem, zbuduj odpowiedni nastrój, włącz wszystkie światła i lampy. One dodają koloru i ciepła, stwarzają efekt komfortu.

Niezwykle ważne jest również Twoje nastawienie na czas prezentacji, gdy jesteś podczas niej obecny, zapomnij, że mieszkanie należy do Ciebie.

Twoja owartość i pozytywne nastawienie są w stanie sprzedać nieruchomość. Stwórz dla oglądających atmosferę komfortu, zrelaksuj się i bądź gościnny. Jednak nie próbuj na siłę zmuszać gości do konwersacji.

Jeśli w Twoim domu mieszkają zwierzaki, niech na czas prezentacji wyjdą akurat na spacer.