Sprzedaż, to nie taka łatwa sprawa

14-09-2017

Sprzedażą swojej nieruchomości można zająć się samemu lub oddać ją w ręce brokera nieruchomości. Przed tym wyborem staje każdy, kto chciałby sprzedać swój dom lub mieszkanie. Co wybrać by być zadowolonym?


Oczywiście można odpowiedzieć … to zależy, co chcemy osiągnąć. Większości osób, które chcą sprzedać swoja nieruchomość wydaje się, że sprzedaż to bardzo prosta sprawa, robimy zdjęcia naszych wnętrz, z którymi postanowiliśmy się już rozstać, ustalamy cenę w oparciu o empiryczne doświadczenia lub też przeglądając pobieżnie rynek nieruchomości w trójmieście, a następnie, umieszczamy ofertę w znanych i polecanych portalach, które posiadają dział nieruchomości.

Sprawa wydaje się prosta i banalna, jednak to tylko wierzchołek góry lodowej. Przygotowanie lokalu oraz proces sprzedaży to zdecydowanie trudniejsza sprawa. Po dodaniu nieruchomości zmagać się trzeba z telefonami osób zainteresowanych, które mają masę pytań i propozycji lub biur nieruchomości z obietnicami klientów, którzy czekają już pod drzwiami, a przecież najczęściej nie zajmujemy się tylko sprzedażą nieruchomości, mamy swoją pracę, firmę, rodzinę i życie prywatne, które chcemy przecież aby pozostało w nienaruszonym stanie.

 

Sprzedaż to nie tylko portale nieruchomości

Agent nieruchomości, a konkretniej Broker Nieruchomości planuje sprzedaż od początku do końca. W white wood nieruchomości przygotowuje się indywidualną wycenę dla każdej nieruchomości oraz indywidualną strategię sprzedażową. Portale nieruchomości, to nie wszystko, a w zasadzie to ostatnie ogniowo łańcucha sprzedaży. Poza samymi portalami, WWN oferuje także umieszczenie oferty na swojej stronie oraz publikację najlepszych ofert w czasopismach lifestylowych dostępnych na lokalnym rynku jak i  na rynku Warszawskim za pomocą siostrzanego biura En Casa Premium Real Estate, z którym WWN współpracuje od początku istnienia.

 

Indywidualna wycena

Wycena nieruchomości przygotowywana jest przez agenta na bazie rynku, doświadczenia oraz danych z setek raportów. Często zdarza się, że cena, której żąda klient, jest zupełnie nieadekwatna do panujących na rynku warunków, przez co nieruchomość nie sprzedaje się, a w sprzedawcy pojawia się frustracja i zdenerwowanie. Zdarza się także, że cena oferty jest zaniżona i sprzedający może stracić potencjalny przychód. W takim wypadku rzetelna ocena wartości nieruchomości jest zbawieniem dla tych, którzy nie koniecznie potrafią określić skuteczną cenę sprzedaży.

 

Strategia sprzedaży

Nieruchomość nieruchomości nie równa, a dom i mieszkanie to nie to samo. Każda lokalizacja wymaga osobnej, wcześniej zaplanowanej i przemyślanej strategii działania. Przygotowanie strategii to duża część pracy agenta, która przynosi wymierne korzyści sprzedającemu, bowiem nieruchomości, które mają zaplanowaną ścieżkę sprzedaży, osiągają lepsze ceny oraz sprzedają się znacznie szybciej. Chyba każdemu, kto chce sprzedać zależy na obu tych czynnikach: jak najszybciej sprzedać oraz w jak najlepszej cenie.

 

Home Staging

Pojęcie powinno być znane każdemu, kto planuje sprzedać nieruchomość. Jak wskazują badania, dobrze przygotowane mieszkanie potrafi przyspieszyć decyzję kupującego nawet o 40% oraz podnieść cenę sprzedaży nieruchomości nawet o 10%. Dobrze jest się przygotować do wizyty klientów, nie tylko czasowo, ale także pod kątem aranżacji przestrzeni. Tu niezwykle istotna jest dbałość o detale. Ogólne wrażenie mieszkania pozostawione w kliencie w ciągu pierwszych 11 sekund jest najważniejsze, ale nie pozwólmy by w ciągu tego krótkiego i najistotniejszego czasu klient zauważył niedociągnięcia w szczegółach.

 

Foto i Video

„Kupujemy oczami” – to określenie pojawia się od dawna w marketingu. Oczywiście, bowiem wzrok to najbardziej dominujący ze zmysłów, jakimi posługuje się człowiek. Nic w tym dziwnego, że za pomocą przekazu obrazkowego łatwo nam ocenić, czy nieruchomość którą oglądamy to jest właśnie to czego poszukujemy dla siebie. Dodatkowym atutem jest film z drona. Dzięki zastosowaniu latających kamer, można pokazać nie tylko inwestycję ale także okolicę w której się znajduje. Lokalizacja, lokalizacja i jeszcze raz lokalizacja, bowiem jest ona i będzie nieodłącznym elementem nieruchomości.

 

Współpraca z doradcą kredytowym oraz natariuszami

Często się zdarza, że sprzedajemy swoją nieruchomość po to by kupić inną, w tym celu potrzebujemy środków i mamy przekonanie, że pozyskane w ten sposób środki zapewnią nam łatwe kupno „nowego M”. Sprawa jest prosta, jeżeli dysponujemy dużą gotówką i nie posiłkujemy się pomocą banków. Jeżeli jednak, korzystamy z kredytów, warto mieć na uwadze, że biura nieruchomości współpracują z doradcami kredytowymi oraz notariuszami, podpowiadając klientom, jak najoptymalniej dokonać transakcji na rynku. Zapewne nie każdy sprzedający oraz kupujący zna Ustawę o Gospodarowaniu Nieruchomościami oraz aktualnie panujące procesy bankowe.

 

Koszty i zyski

Podstawowym problemem w pośrednictwie nieruchomości wydaje się być prowizja agenta, często klienci chcąc zaoszczędzić kilka procent (2 %- 3 % czy nawet 5%) wartości prowizji decydują się na samodzielną sprzedaż. Czy te kilka procent jest warte zachodu, biorąc pod uwagę to co otrzymujemy w zamian?:

  • Kompleksową obsługę od początku do końca – „Property Concierge”
  • Indywidualną wycenę nieruchomości z przykładami sprzedanych mieszkań w oparciu o współprace z rzeczoznawcami
  • Indywidualną strategię sprzedaży, do każdej nieruchomości podchodzimy indywidualnie
  • Home Staging
  • Pakiet foto i video oraz wirtualne spacery 3D
  • Promocję oferty
  • Wsparcie w zakresie prawa, podatków oraz kredytów

Podsumujmy, sprzedając samemu możesz liczyć się z pewnymi konsekwencjami:

  • Angażujesz swój cenny czas, który możesz poświęcić dla rodziny lub znajomych
  • Płacisz podwykonawcom za stworzenie zdjęć i nie masz pewności, że zostaną one poprawnie wykonane
  • Być może pokusisz się o film z drona, ale i tu nie masz pewności co do jakości usługi
  • Możesz się natknąć na dużą ilość pytań z zakresu prawa i kredytów, a nie jesteś w tym ekspertem
  • Dzieląc swój czas między kilka spraw (tylko jedną z nich jest sprzedaż nieruchomości) brakuje Ci rzetelnego podejścia do obsługi oferty, co powoduje, że termin sprzedaży może się znacznie wydłużyć

Zdecydowanie warto więc rozważyć współpracę z Biurem nieruchomości, w szczególności z tym które 100 procentowo angażuje się w swoją pracę oraz które korzysta z innowacyjnych rozwiązań. Koszty, które poniesiesz mogą okazać się dużo wyższe niż kilka procent prowizji dla agenta, który wszystkie te rzeczy wykona dla Ciebie solidnie i z jak największą rzetelnością. A Ty? Możesz zająć się planowaniem, jak będzie wyglądała Twoja kolejna inwestycja oraz gdzie będzie zlokalizowana, pełen spokoju, że transakcja przebiegnie pomyślnie.